((بیانیه سازمان بسیج حقوقدانان استان آ-شرقی بمناسبت هفته قوه محترم قضاییه وهفتم تیر))
بسم رب الشهداء والصدیقین
((من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضى نحبه ومنهم من ينتظر وما بدلوا تبديلا))
هفتم تیرماه سال1360یادآورشهادت مظلومانه ی آیه ا...دکتربهشتی بهمراه72نفرازیاران صدیق وفداکارانقلاب وامام(رض)براثرحادثه ی کورتروریستی انفجاربمب،دردفترمرکزی حزب جمهوری اسلامی درسرچشمه تهران میباشد.
بدنبال یاس ونامیدی واستیصال استکبارجهانی،ازاجرای توطئه های شوم خود،باهدف مقابله با سیل خروشان،انقلاب نوپای مردم مسلمان ایران وعلیرغم تحمیل جنگ نابرابروترغیب رژیم بعث عراق به حمله ی نظامی،برعلیه مردم مسلمان ایران،درسناریوی دیگری،طرح ترورفیزیکی،مسئولین دولتی رده بالای نظام را،دردستورکارسرویس های امنیتی وجاسوسی خود قرارداد.تاشاید درسد پولادین ملت دراستدامه ی، راه انقلاب خللی وارد آورد.غافل ازاینکه گذرزمان و آینده،ثابت کرد که مردم مقاوم وخستگی ناپذیر،راه اسلام اصیل راهمچنان پرشورترازگذشته می پیماید
درهمین راستا،درسال60سازمان منافقین،درپی روی گردانی ملت ازمرام پوشالی شان،افشای ماهیت اندرونی آنها،عجزازتوقف صدورپیام نهضت اسلام خواهی،بنابدستوراربابان جلادخود،واردفازنظامی شد.
وقایع تلخ،ناجوانمردانه،ددمنشانه وخرابکارانه ی سال های 60و61منجمله ؛اقدام به بمب گذاری دراماکن عمومی ومالاکشتارمردم بی دفاع وبی گناه،ترورشخصیت های کلیدی نظام،تخریب وتحریق اموال عمومی،ایجادرعب ووحشت دراذهان عمومی،طراحی کودتاها باقصد براندازی نظام و... وسیله ی عوامل مزدورخود،حلقه های جنگ روانی خاصه مسلحانه رادرسراسرکشورتکمیل ساخت.ترورنافرجام مقام معظم رهبری درمسجدابوذرتهران درحین انجام سخنرانی ،حادثه ی هولناک بمب گذاری دفترنخست وزیری وشهادت دویارصدیق ووفادارانقلاب یعنی شهیدان رجایی وباهنر(رئیس جمهورونخست وزیروقت) وترورسایرشخصیت های مبارزوبرجسته علمی،سیاسی،اجرایی ازهمین سنخ بوده است.
شهید دکتربهشتی که به تعبیرامام(ره):((بهشتی یک ملت بود برای امت ما)) بنابجهات عدیده ازجمله؛نبوغ خارق العاده ی وافق فکری ایشان درزمینه ی مسائل اسلامی،علمی،سیاسی و...هکذاهمراهی .همدلی ایشان،باحضرت امام خمینی(ره) ازآغازطلیعه ی نهضت اسلامی،تاواپسین لحظات عمرگرانمایه خود،اعم ازمراحل مختلف:شکل گیری قیام،پیروزی وتشکیل حکومت علوی ،تدوین قانون اساسی،تشکیل نهادهای دولتی وفق آموزه های دینی وقواره های اسلامی،مجموعه اقدامات وعملکرد شایسته وی، همواره خاری درچشم دشمنان اسلام بود.لهذاوجود شخصیت هایی نظیرشهید بهشتی برای دشمنان این مرز وبوم ثقیل وقابل تحمل نیود.چراکه عملاافکارواندیشه های ناب اسلامی،سدآهنینی درتقابل بانفوذ فرهنگ منحط غربی،درجوامع مسلمان بود. خدمت صادقانه به جامعه اسلامی،ازجمله صفات بارزآن شهید سعیدبوده است.جمله ی زیبای ایشان گه:((من تلخی برخورد صادقانه را،به شیرینی برخوردکاذبانه ترجیح میدهم))
ماحصل اینکه سازمان وابسته به اجانب ،خودفروخته وضدبشری منافقین ،بااستفاده ازعضونفوذی خود(بنام کلاهی)نقشه شوم وسبعانه ی خود رادرشامگاه 7تیرعملی ساخت.وبااقدام ناجوانمردانه،دفترمرکزی حزب جمهوری اسلامی را،بخاک وخون کشید.تابااین عمل دد منشانه،پرونده سیاه،نکبت ورذالت خود را تکمیل نماید.
عمق فاجعه ی موصوفه،آنقدردردناک وشکننده بود.که امام امت درتوصیف آن فرمودند:((بااین عمل کمردولت ماشکست)) بزعم غلط استکبارجهانی وپندارباطل بدخواهان،گرچه درحادثه ی هولناک موصوف،ملت ما،بهترین یاران صدیق ووفادارخودراازدست داد ومالابخشی ازچهره های موثروکارآمد نظام،ازبدنه ی حکومت نوپای اسلامی، جداگردید.امازهی خیال باطل،چراکه بحکم آیه ی شریفه ی ((ولاتحسبن الذین قتلوافی سبیل ا...)) کشته شدگان درراه حق وحقیقت نمرده اند بل زندگانند ونزد پروردگارشان متنعمند. ویابقول همان شهید عزیرکه:((ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند))
مع الاوصاف،ازحادثه ی هفتم تیر،دستاورد چندی عاید ملت شد.که ذیلا به مواردی ازآن اشاره می نماییم:
نخست آنکه) باوجود تبلیغات سنگین ومسموع رسانه های وابسته ی استکباری،درنتیجه ی این عمل غیرانسانی وضدبشری، سیمای واقعی گروهک نفاق،برعموم برملاشده ومتقابلا حقانیت ومظلومیت شهیدبهشتی وهم قطاران ایشان به اثبات عینی رسید.لهذاازبرکات بارزآن،همانا بیمه نمودن نهال انقلاب وحقانیت مطلق ذات آن بود.که بی گمان بدون وقوع حادثه موصوف،مستلزم زمان مدیدی بود. تانتیجه مطمح نظرحاصل گردد. بقول مشهورره صدساله رایک شبه پیمودن است.
دوم اینکه)باشهادت دکتربهشتی وجمعی ازیاران دیرینه ی انقلاب،ملت مابیدارترشد. کمااینکه شهیدبهشتی این موضوع را،قبلابشکلی زیبا وموزون ورساییان کرده بودندکه:((بکشید مارا،ملت مابیدارترمی شود.))
سوم اینکه)شناخت دوست ودشمن وتفکیک سره ازناسره،ازشاخص ترین،دستاوردهای این واقعه بوده است.
سازمان متبوع ،ضمن تبریک هفته قوه محترم قضاییه به خدمت یکایک قضات ارجمند،مجریان عدل وعدالت علوی، سی ودومین سالگرد شهادت آیه ا...دکتربهشتی ویاران صدیقش راپیشگاه امام عصر(عج)مقام عظمای ولایت،امت ولایی و شهیدپرور،ایران اسلامی تسلیت عرض می نماید.ازدرگاه قادر متعال،توفیق روزافزون،دراستدامه راه پرصلابت شهدا،صیانت مجدانه ازآرمان های والای انقلاب،خواستاریم./
والعاقبه للمتقین