حادثه ی خونین وغمبار15خرداد42نقطه ی عطفی درتاریخ مبارزاتی امت اسلامی،خاصه خطّه ی ولایت مداروشهید پرور،پیشوای ورامین ،مبتنی براسلام خواهی،درمقابل نظام سفاک ستمشاهی ،خاندان پهلوی بشمارمی آید.

بی شک حادثه ی موصوف باوجود سرکوب شدیدآن،باعث شد ضمن اینکه بارقه ی امیدی دردل توده های محروم وآزادی خواه  و رنجورازظلم وستم جباران تاریخ بوجودآید.هکذا از سوی دیگرچهره واقعی تزویر و ریا ی سردمداران رژیم حاکم،برملا  گردد.

درچنین روزی مردم مومن وانقلابی ورامین،باشنیدن خبردستگیری امام خمینی (رض) توسط عمّال رژیم،با پای پیاده و کفن پوشان بطرف تهران به راه افتادند.شعار راهپیمایان آزادی بی قید و شرط مرجع عالیقدر تقلید شان،امام راحل (ره) بود.

پس از وصول خبر حرکت عظیم راهپیمایان بسوی مرکز،رژیم منحوس پهلوی چون تاب و یارای پذیرش حق را نداشت . بجای برخورد منطقی با خواسته ی راهپیمایان، درکمال ناجوانمردی،با مشت آهنین پاسخ داد. لذا در عملی ننگین، کشتار فجیع و سبعانه ای به راه انداخت و قبل از رسیدن جمعیت معترض به پایتخت، در حوالی محلّی به نام سه راهی تقی آباد،نزدیک شهرری، مردم بی دفاع، مومن و انقلابی ورامین را به خاک و خون کشید.

روایت شاهدان عینی حکایت از آن دارد که ؛رژیم از شدّت بیم و هراس مبنی بر انعکاس ابعاد جنایت بی شرمانه ی عوامل مزدور و خود فروخته خود، اجساد شهدا را بطور دسته جمعی و هنگام شب بوسیله بالگرد بر فراز دریاچه نمک قم انتقال،و از ارتفاع بالا به دریاچه می اندازد.بی شک عمق فاجعه موصوف بقدری دلخراش بوده که امام (ره) در این ارتباط فرمودند که : (من 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام میکنم.)عوامل جلاد رژیم با این عمل وقیحانه ی خود،بر سیاهی کارنامه کریه وغیرانسانی خود افزوده و صفحه ننگین دیگری را،بر تاریخ نظام ستم شاهی ثبت نماید.

سازمان بسیج حقوقدانان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره جاودان شهدای گمنام 15 خرداد و تجدید میثاق مجدد با آرمان های متعالی آنان ،از درگاه ایزد منان علوّ درجات، برای آن شاهدان طریق حق وحقیقت مسئلت می نماید.

والعاقبه للمتقین